گیاه خوار ی = سلامت و تندرستی

بدون مداخله ی انسان، زندگی گونه های مختلف با یکدیگر دیدنی ست. چقدر زیباست وقتی همه چیز روال خود را طی میکند.

گیاه خوار ی = سلامت و تندرستی

بدون مداخله ی انسان، زندگی گونه های مختلف با یکدیگر دیدنی ست. چقدر زیباست وقتی همه چیز روال خود را طی میکند.

آسیب های روحی و روانی کارگران کشتارگاه ها (قسمت 1)

Upton-Sinclair-The-Jungleخطرناکترین مکانهای زمین، کشتارگاه ها می باشند. در سال ۱۹۰۶، پس از انتشار رمان "جنگل" اثر روزنامه نگار "آیتون سینکلر"، فروش گوشت در آمریکا تا ۵۰ درصد افت کرد. این کتاب که شرایط کاری شوکه کنندۀ صنایع کشتار و فراوری گوشت را شرح می دهد، موجب شد که رئیس جمهور وقت آمریکا "تئودور روزولت" یک سری اصلاحات قانونی را در این صنعت، اجرا کند.

بیش از یک قرن از انتشار کتاب "سینکلر" گذشته است و اکنون هر شهروندی نسبت به ۱۰۰ سال پیش، گوشت بیشتری می خورد. تصویر وحشتناکی که در کتاب "جنگل" به توصیف در آمده بود به کل فراموش شده است.




و داستان ترسناکی که در پس گوشت رنگ پریدۀ پیچیده شده در پلاستیک در سوپرمارکت ها است، بیشتر از قبل برای عموم بعنوان یک راز، باقی مانده است.

 


Slaughterhous-book
در سال ۱۹۹۷ رازهای تاریک صنعت گوشت، مجدداً توسط نویسندۀ دیگر آمریکایی و بازرس ارشد انجمن کشاورزی به طریقه انسانی توسط خانم  "گیل ای. آیسنیتز" فاش گردید. خانم "ایسنیتز"، در کتاب "کشتارگاه" که برندۀ جایزه شد. رفتار دهشتناک با حیوانات، محصولات پر از بیماری و محیط کاری خطرناک و بسیار آلودۀ تأسیسات این صنعت کشتار انبوه را توصیف می کند.


گزارش او بر پایۀ مصاحبه هایی بود که با تعداد زیادی از کارگران پیشین کشتارگاه، انجام داده بود که تجربۀ شان در چنین محلهای کاری، دو میلیون ساعت بوده است. کارگران بیشتر و بیشتری از صنعت گوشت می آیند و شهادت می دهند که در واقع چه در پس دیوارهای بتونی این مکانهای مرگبار می گذرد.

برای مثال، مرحوم "ویرجیل باتلر" که در یک کشتارگاه بزرگ ماکیان در آمریکا کار می کرد. استعفا داد و یک حامی وگان، برای حقوق انسانها و حیوانات شد و در میان عموم، شرایط بسیار بد و ناهنجار این کشتارگاه ها را افشا نمود که در آنها کارگران مجبورند در یک شیف کاری هشت ساعته حدوداً ۸۰ هزار مرغ را بکشند.



صدمات ناشی از سرعت خط کشتار


در طی دهه ها، صنعت گوشت در آمریکا و جاهای دیگر یکپارچه شد و در طلب سود هر چه بالاتر بوده است. نتیجۀ آن، بدرفتاری بسیار با حیوانات و آسیب به کارگران که امری معمول است. چرا که این محصول نفرت انگیز که با مدفوع، چرک، عوامل بیماریزا، مواد شیمیایی و داروها آلوده است، بصورت انبوه تولید می شود.

Slaughterhouse 8


یک عامل اصلی که دلیل بروز بیشتر صدمات در کشتارگاه است، سرعت بالای خط تولید است. هر سال ۶۰ میلیارد حیوان در سراسر دنیا بخاطر گوشت، کشته می شوند. کارگران برای کشتن این موجودات بی گناه، به چنین سرعتی نیاز دارند که حیوانات بیشتر و بیشتری را در زمان کمتر و کمتری بکشند. وحشتناک این است که در تأسیسات بزرگ، ۴۰۰ گاو،۱۱۰۰ خوک یا۸۴۰۰ مرغ در هر ساعت، کشته می شوند.

برای کسب چنین ارقام کشتاری، کارگران مجبورند هر دقیقه، بر روی خطوطی که هرگز سرعتشان کم نمی شود، تعداد بسیار زیادی حیوان را سر ببرند. بر طبق گزارش سازمان "نگهبان حقوق بشر"، یک کارگر از یک کشتارگاه در کارولینای شمالی، آمریکا بیان می کند که: " خط بسیار سریع است، فرصتی برای تیز کردن چاقو نیست. چاقو کند می شود و مجبور می شوید که سخت تر ببرید. آن موقع است که آسیب می زند و خودتان را می برید."


 یک پرستار سابق کشتارگاه، توضیح می دهد که "من همیشه می توانستم سرعت خط را از روی تعداد افرادی که بخاطر بریدگی به مطبم می آیند، بگویم."

Slaughterhouse 14


هر چه سرعت خط در کشتارگاهها، بیشتر و بیشتر می شود. حیوانات قبل از اینکه وارد ایستگاه بعدی شوند، به حد کافی بی حس نمی شوند و خونریزی می کنند. برای اینکه حرکت خط ادامه یابد، کارگران مجبور می شوند که حیواناتی را که کاملاً بهوش هستند و برای نجات جانشان، خود را تکان می دهند را نگه دارند یا سر ببرند. صدمات بسیاری برای کارگران ایجاد می شود که علتش، تکان شدید گاوها یا خوکهاییست که از پای عقبی آویزانشان می کنند در حالیکه از گردن بریده شان خون می ریزد و استفراغ، ادرار و مدفوع را از روی ترس و رنج فراوان، از خود بیرون می دهند. در مورد ماکیان، شدت جریان دستگاههای بی هوش کنندۀ الکتریکی،به حد کافی بالا تنظیم نمی شود که حیوانات را بیهوش کند بلکه فقط در اندازه ای تنظیم می شود که عضلاتشان که پرها را در جایشان نگاه می دارد را شل کند. هدف وحشیانه، این است که پرها بدون قطع رگهای خونی، به آسانی بریزند و رنگ نامطبوع خون، در گوشت ایجاد نشود.

Slaughterhouse 6

از اینرو پرندگان کاملاً هوشیار کارگرانی که روی خط نقاله آویزانشان کرده اند را گاز گرفته یا لگد و خراش وارد می کنند تا اینکه سرانجام گلویشان با تیغه های موتوری، بریده می شود.

بتلر اینچنین شرح می دهد: ما باید ۹۲ هزار مرغ را در هشت ساعت، می کشتیم. خب، بفرمایید، ما شروع کردیم و شاید نیم ساعت از شیفت کاری، گذشته بود که دستگاه خراب شد، دستگاه کشتن، خراب شد. خب، بجای اینکه کار را متوقف کنند و تعمیرات را انجام دهند و آن دستگاه را به خط بازگردانند، دو مرد را به آن محل فرستادند تا دستگاه معیوب را بیرون بکشند و مردی به نام "آرون هریس" را با یک چاقو در آنجا گذاشتند و مجبورش کردند که برای بقیۀ مدت شب، بدون استفاده از دستگاه، سعی کند که در هر دقیقه ۱۸۶ مرغ را بدون جا انداختن، بکشد.

فضای آلوده کشتار گاه ها و تاثیرات آن بر سلامتی کارکنان و جامعه


وقتی که کارگران روی کفهای بتونی که لبریز از خون، ادرار، استفراغ و دیگر مایعات بدن است، لیز می خورند، صدمات شدیدی رخ می دهد. یکی از کارگران کشتارگاه، می گوید: "من روی پسمانده های کف زمین لیز خوردم. پشت، لگن خاصره و پایم صدمه دید. به سختی می توانستم راه بروم. دکتر شرکت، به من گفت که خوب هستم و به سر کارم برگردم. اما نمی توانستم درد را تحمل کنم. من با مرخصی استعلاجی، بیرون رفتم. شرکت بخاطر غیبت، مرا اخراج کرد."

Slaughterhouse 1


دستگاه و فضای کاری یک کشتارگاه پوشیده از خون حیوانات، پسمانده های اعضای بدن، چرک و حتی کرم کدو است. پس از یک بازرسی،"جو فاهی"، یک نمایندۀ سابق فرآوری مواد غذایی از یک اتحادیه با عنوان "برادری کامیون رانان بین الملل"، گفت: "افراد با گریه از این سخن می گفتند که تمام طول شیفت کاری، از اسهال پوشیده بودند، زیرا سرپرست به آنها اجازه نمی داد که به توالت بروند."

مواد آلوده مانند عوامل بیماری زا که از حیوانات مریض می آید، مرگبارند. دامهایی که به کشتارگاهها فروخته می شوند، اغلب زخمهایی دارند که آب داده و از سینه پهلو و سرطان رنج می برند. عوامل بیماری مانند باکتریها و ویروسها، ممکن است که از طریق مدفوع، استفراغ، خون، تماس مستقیم یا هوای آلوده به کارکنان سرایت کنند.

Slaughterhouse 9


یک بررسی که توسط پروفسور "الن کاونر سیلبرگلد"، که دارای درجۀ دکترا از دانشگاه "جانز هاپکینز"، دانشکدۀ سلامت همگانی"بلومبرگ" در آمریکا است، آشکار نمود که ۵۰ درصد از کارگران کشتارگاه ماکیان، آلوده به باکتری "کمپیلوباکتر ججونی" هستند که دومین علت اصلی بیماری معده ای روده ای در آمریکاست. این پایان داستان نیست.

بخاطر استفادۀ بیش از حد و فراوان از آنتی بیوتیکهایی مانند پنی سیلین و تتراسایکیلین در خوراک حیوانات، برخی از باکتریهایی که حیوانات حاملش هستند، ابرمیکربهای مقاوم در برابر آنتی بیوتیک می شوند، مانند استافیلو کوک اورئوس مقاوم در برابر "متیسیلین" یا"ام آر اس ای" که باعث می شود داروهای معمولی، بی تأثیر گردند. این عوامل مرگبار بیماری زا به کارگران و سپس به خانوادۀ کارگران، انتقال می یابد و پیش رفته و به جامعه نفوذ کند.

محیط کشتارگاه، پر از عوامل آلرژی زاست که می تواند منجر به بروز ناگهانی بیماری آسم و حتی مرگ گردد. یک کارگر کشتارگاه در مصاحبه ای با سازمان "نگهبان حقوق بشر" گفت: "من سر کار بخاطر مشکلات تنفسی و سرماخوردگی بیمار هستم. من روی بازوان و دستانم، جوشهای قرمز دارم و پوست میان انگشتانم، خشک و ترک دار است. اما نگرانم که بخواهم در اینباره چیزی بگویم زیرا می ترسم که آنها مرا اخراج کنند."

صاحبان کشتارگاه، که طمع، آنها را به سمت سود بیشینه، سوق می دهد، از مواد شیمیایی سمی مانند مونوکسید کربن استفاده می کنند تا محصولات گوشتیشان، تازه بنظر بیاید و آمونیاک را بکار می برند تا میلیونها میکرب موجود در گوشت را بکشند. قرار گرفتن در معرض این مواد، تهدیدی جدی برای سلامت کارگران است، چرا که موارد بسیار نشت آمونیاک در کارخانه های بسته بندی گوشت، گزارش شده است. یکی از چنین وقایعی که در اوت ۲۰۱۰، در یک کارخانۀ انجماد مرغ در "تئودور"، آلاباما، آمریکا، رخ داد، باعث شد که ۱۳۰ کارگر، نیاز به مداوا پیدا کنند و هفت عدد از آنها تحت مراقبت ویژه قرار گیرند.

بخاطر مصرف گوشت، کارگران کشتارگاه، در محیطهای خطرناک و سخت، رنج می کشند و همچنین رنج عمیق حیوانات نجیبی که مورد قتل عام قرار می گیرند، روی هر بسته از گوشت که در بازار فروخته می شود، نقش خود را حک می کند. امیدواریم که بزودی روزی فرا رسد که همۀ ما رژیم غذایی ارگانیک وگان را اتخاذ کنیم تا کشتار پایان یابد و برادران ما بخاطر گوشت در بشقابهای ما، کار نکنند!


اثرات روحی و روانی کار در کشتارگاه ها و بازتاب آن در جامعه

Slaughterhouse 13فقدان همدلی نه تنها باعث اعمال رفتار وحشیانه و ظالمانه نسبت به حیوانات می شود، بلکه ذهنیتی خشن را نسبت به مردم دیگر ایجاد می کند. آقای "ون وینکل" برای خانم "ایسنیتز" تعریف می کند که این کار، چطور او را بعنوان یک شخص، اساساً تغییر داد: "برخی اوقات من نیز بدان طریق به مردم، نگاه می کردم. به ذهنم می آمد که رئیسم را سر و ته در خط تولید آویزان کرده ام و گردنش را می برم. بیاد می آورم که به دفتر رفتم و به مسئول کارگزینی گفتم که من با کشیدن یک ماشه روی یک نفر، هیچ مشکلی ندارم- اگر سر راهم قرار بگیری، بهت شلیک خواهم کرد."

" اکثر کسانی که در کشتارگاه سر می بریدند، بخاطر ضرب و جرح، دستگیر شده اند. بسیاری از آنها مشکل اعتیاد به الکل داشتند. آنها مجبورند بنوشند؛ راه دیگری ندارند که با لگد زدن و کشتن حیوانات در تمام طول روز، کنار بیایند."

اگر شما درنگ کرده و درباره اش بیندیشید، می بینید که هر روز دارید چندین هزار موجود را می کشید.

اثر روانی برای افرادی که در صنعتی کار می کنند که لازم است آنها در محیط اشباح از مرگ، هر روز، در میدانهای کشتار باشند، ترسناک است.

کارگران کشتارگاهها میزان بالایی از اعتیاد رو به رشد دارند. رفتار خشونت بار نسبت به حیوانات و نسبت به انسانهای دیگر رایج است. واقعا تا حدی این سوال را طلب می کند چه نوع صنعتی است که نیاز به افرادی دارد تا رفتارهای ضداجتماعی، رفتارهای خشونت بار را بعنوان هنجار پرورش دهند. شاهدیم که خشونت به افراد ضربه روانی وارد می کند، چه این خشونت نسبت به انسانها باشد یا خشونت نسبت به حیوانات باشد.


علیرغم سابقۀ بد صنعت گوشت در قبال صدمات، بیماریهای عفونی، جرائم خشن و بیماریهای عفونی، جرائم خشن و مسائل کار و حقوق انسانها، فعالیت نفرت انگیز تولید گوشت، همچنان ادامه دارد. اجساد ارزان قیمت که بطور تجاوزگرانه ای با عنوان"ضروری" برای سلامت مردم، در معرض فروش قرار گرفته اند، اجسادی که تمیز پیچیده شده اند که در بازارها فروخته می شوند، به سختی، رنج شکنجه آمیز حیوانات بیشمار و کارگران کشتارگاه را بازتاب می کند.

Freinds-or-food


حرکات حساب شده ای انجام شده تا اطلاعات مردم دربارۀ آنچه که واقعاً در پشت دیوارهای بتونی کشتارگاهها در حال وقوع است، به حداقل رسانده شود. صنعت گوشت با روشی معین کارگران بی زبان خط تولیدش را بخاطر سود، مورد استثمار قرار می دهد و هر همبرگر یا کتلت مرغ که تولید می شود، پر از خون، رنج و تشویش حیوانات معصوم و دوستان انسانمان است. ما با مصرف نکردن گوشت و سایر محصولات حیوانی، می توانیم ظلم بی نهایتی که بر برادران و خواهران ما در سراسر دنیا و بر دوستان حیوانمان، تحمیل می شود را محو کنیم.

plz-be-Vegan

گروه مقالات از تصاویر احساس بر انگیز و دلخراش این مقاله عذرخواهی می کند. با این وجود ناچاریم حقیقت ظلم به حیوانات را نشان دهیم.

منابع:

http://www.goveg.com/workerRights_injured.asp

http://www.wfad.org/treatment.htm
http://storiesinamerica.blogspot.com/2007/05/269-chickens-killed-per-second.html
http://www.cowsarecool.com/cows.asp/
http://www.chickenindustry.com/cfi/broilerindustryreport/
http://www.youtube.com/watch?v=qE71D8oi5Yk
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyson_Foods
http://www.goveg.com/workerrights_dangerous.asp
http://www.goveg.com/workerRights_dangerous.asp
http://www.hrw.org/en/news/2005/01/24/abuses-against-workers-taint-us-meat-and-poultry
http://www.wisconsinsfuture.org/about/staff/Fahey.htm
http://www.jhu.edu/jhumag/0609web/farm.html
http://www.newsmeat.com/news/meat.php?articleId=82023579&channelId=2951&buyerId=newsmeatcom&buid=3281
http://vimeo.com/5209281
http://www.thestar.com/news/insight/article/809521--probing-the-link-between-slaughterhouses-and-violent-crime
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Pickton
http://vimeo.com/5209281
http://vimeo.com/5209281
http://www.cok.net/feat/virgilbutler.php/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد