گیاه خوار ی = سلامت و تندرستی

بدون مداخله ی انسان، زندگی گونه های مختلف با یکدیگر دیدنی ست. چقدر زیباست وقتی همه چیز روال خود را طی میکند.

گیاه خوار ی = سلامت و تندرستی

بدون مداخله ی انسان، زندگی گونه های مختلف با یکدیگر دیدنی ست. چقدر زیباست وقتی همه چیز روال خود را طی میکند.

سر پل مک کارتنی: آزمایش روی حیوانات غیر قابل اعتماد و ظالمانه اس



paul-macartney 2



مصاحبه اختصاصی پتا با سر پل مک کارتنی علیه زنده شکافی حیوانات


درست بعد از نامه ای فوری از طرف فرماندار ایالت آریزونا به کوونس (سازمان تامین کننده حیوانات آزمایشگاهی) مبنی بر بستن ساختمان و لابراتوار جدید این سازمان در آریزونا، "سر پل مک کارتنی" - نوازنده افسانه ای بریتانیا، خواننده، آهنگساز، یکی از بنیانگذاران گروه بیتلز - همراه با نماینده پتا (PETA) "دن متیوز" در گفتگویی صمیمانه به صرف چای و شیر سویا در لندن درباره آزمایشات ظالمانه و بیهوده روی حیوانات به گفتگو پرداختند. سر پل به طور چشمگیری همراه با پتا در مبارزه علیه آزمایش بر حیوانات فعالیت می کند.

 




سالها پیش سر پل مک کارتنی علیه استفاده کمپانی جنرال موتورز از میمونها و خوکها در تصادفهای ساختگی که منجر به مرگ و میر و له و لورده شدن این حیوانات می شد، به کمپین پتا پیوست. وی همچنین مبارزه گسترده ای علیه کمپانی ‍ژیلت برای متقاعد کردن آنها در منع استفاده از مواد شیمیایی و سمی روی حیوانات و سوزاندن آنها آغاز کرد.

بعد از آن پتا با سعی و تلاش و متقاعد کردن کمپانیهای گوناگون در عدم استفاده از حیوانات و به کاربردن مواد شیمیایی در آزمایشات موفقیتهای بسیاری به دست آورد. در گذشته اگر لیست کمپانیهایی که از آزمایشات حیوانی استفاده نکردند چند ده تا بود امروزه این لیست به 550 کمپانی می رسد و در حال افزایش نیز است. سر پل مک کارتنی معتقد است بهترین کاری که ما به عنوان یک مصرف کننده می توانیم انجام دهیم تحریم کمپانیهایی است که محصولاتشان با آزمایشات بیرحمانه و ظالمانه حیوانات روانه بازار شده است.
او می گوید: ما در حال گذار از یک دوره تاریک علوم پزشکی و دارویی به دوره روشن اندیشی در این زمینه هستیم.

Paul-McCartney 3


بعد از اینکه همسر سر پل مک کارتنی ( لیندا) به خاطر بیماری سرطان درگذشت او متوجه شد که آزمایشات حیوانی به هیچ وجه مدل خوبی برای نتایج انسانی نیستند. سی سال بعد از شعار پرزیدنت نیکسون که جنگ علیه سرطان را در سال 1971 اعلام کرده بود نتایج و بررسیها و حسابرسیها نشان می دهد که میلیون ها دلار صرف آزمایشات حیوانی شده است که نه تنها نتایج قابل استنادی بدست نیاوردند بلکه باعث کشته شدن میلیون ها حیوان بیگناه نیز شدند.

سر پل مک کارتنی به پتا گفت: زنده شکافی حیوانات برای مدتهای مدید تنها راه حل بیماریها و مشکلات انسانی به نظر می آمد ولی این بسیار ظالمانه است که سعی کنیم بیماریهای انسان را در حیوانات القاء کنیم.
او می گوید اگر هزینه ای را که صرف این آزمایشات بیهوده می کنیم صرف اگاهی دادن به مردم برای پیشگیری از بیماریها بکنیم نتایج بسیار بهتری می گرفتیم. سر پل مک کارتنی کمکهای مالی خود را در صورتی به خیریه های مبارزه با سرطان اعطاء می کند که این پول در هیچ مطالعه و بررسی و آزمایشات حیوانی صرف نشود. 2 خیریه بعد از این حتی به اندازه یک ده سنتی هم خرج این آزمایشات نکردند و بیشتر انرژی و نیروی خود را در پیشگیری و عوامل موثر بر سرطان گماردند، پتا هم به تمام این کمپانیها و خیریه ها که این تصمیم انسانی را می گیرند و آزمایشات و مطالعات حیوانی را کنار می گذارند کمک شایانی می کند.

وقتی از سر پل می پرسند که نقش دولت ها در جلوگیری از این آزمایشات چیست؟ او به روشنی می گوید: من آرزو می کنم دولتها در قرن 21 متوجه این موضوع بشوند که این آزمایشات علاوه بر اینکه نتایج غیر قابل اطمینانی دارند ،بسیار بیرحمانه و ظالمانه می باشند.

او می گوید با مقامات دولتی تماس گرفته و آنها را از این شکنجه ها و رفتارهای ظالمانه علیه حیوانات آگاه کرده و همچنین برای آنها از وجود راهها و متدهای جدید که می توانند جایگزین این آزمایشات شوند توضیح داده است.

هم اکنون دولت ایالت متحده آمریکا اسپانسر تعدادی از پروژه های آزمایش روی حیوانات است و این بدین معنی است که قرار است میلیون دلار صرف کشتن میلیون ها حیوان بی پناه شود. پتا پشتیبان تمام کمپانیهایی است که دست از این رفتار ظالمانه برداشته اند و مصرانه برای متقاعد کردن سایر کمپانیها برای استفاده از متدهای جایگزین به جای آزمایشات حیوانی در تلاش است.


www.paul-macartney.com :منبع 

 

ترجمه: کیمیا جانفدا
با تشکر از گروه ایرانیان مخالف آزمایش بر روی حیوانات در انتشار این مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد